Wiedza ponad wszystko
Uczniowie Gimnazjum nr 2 osiągają bardzo wysokie wyniki w nauce. Dowodem na to jest ogromna liczba laureatów i finalistów z wielu przedmiotów. Co roku uczniowie zdobywają też dużą ilość punktów z egzaminu gimnazjalnego, dzięki czemu plasujemy się na czołowych miejscach w województwie. Ponadto końcoworoczne średnie klas są bardzo zadowalające. Wysoka frekwencja również podnosi poziom naszej szkoły.
Dla każdego coś dobrego
Są też uczniowie, którzy nie do końca radzą sobie z nauką, lecz nie są pozostawieni sami sobie. Większość nauczycieli prowadzi zajęcia wyrównawcze, na których nieświadomie odrabia prace domowe za uczniów. Dzięki temu większość z nas chętnie tam uczęszcza, powiększając grono inteligencji. Różnorodne koła przedmiotowe pozwalają rozwinąć nam skrzydła i uzupełnić brakującą wiedzę, szczególnie przed egzaminami.
Sportowe sukcesy
Sportowcy nie pozostają w tyle. Mamy wiele dziedzin sportu, w których wyróżniają się nasi uczniowie, m.in. w siatkówce, piłce nożnej, koszykówce, tenisie stołowym. Dziewczyny z „Dwójki” zostały Mistrzyniami Miejskiej Ligi Miasta Bartoszyce w Piłce Siatkowej Kobiet 2010. Gimnazjum Nr 2 w Bartoszycach zostało najlepszą szkołą województwa warmińsko-mazurskiego w klasyfikacji współzawodnictwa sportowego Szkolnego Związku Sportowego za rok 2011.
Nie tylko nauka
Gimnazjum nr 2 kształci młodzież nie tylko pod względem intelektualnym, ale również moralnym. Grupa uczniów podjęła się współpracy z dziećmi z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego. Wielu uczniów udziela się w harcerstwie oraz w imprezach charytatywnych, także pozaszkolnych. W ramach rozrywki wychowawcy często organizują wyjścia młodzieży do BDK-u, wyjazdy do kin, teatrów oraz wycieczki integracyjne.
Projekt Akademia uczniowska
Program Akademia uczniowska opiera się przede wszystkim na prowadzeniu Szkolnych Kół Naukowych tzw. SKN. W czasie zajęć uczniowie poznają różne techniki eksperymentalne, planują i przeprowadzają zgodnie z procedurą naukową obserwacje, eksperymenty i projekty zespołowe. Obecnie realizujemy kurs eksperymentowanie i wzajemne nauczanie, gdzie nauczyciel stawia na aktywność uczniów i samodzielne prowadzenie doświadczeń w zespołach uczniowskich. To uczniowie są odpowiedzialni za zaplanowanie i wykonanie doświadczeń. Eksperymenty, obserwację, projekty wykonywane przez uczniów są prezentowane na forum klasy, szkoły oraz na specjalnie przygotowanej platformie internetowej dla uczniów z całej Polski realizujących projekt Akademia uczniowska
Spokojni o przyszłość
Atmosfera panująca w szkole jest przyjazna zarówno dla uczniów, jak i ciała pedagogicznego. Lekcje prowadzone są w sposób ciekawy, tym bardziej, że dysponujemy nowoczesnym sprzętem multimedialnym. Przerwy są dość długie, co pozwala nam na odpoczynek lub odrobienie pracy domowej w trybie natychmiastowym, co każdemu zdarzyć się może. Szkoła w ostatnich latach przeszła wielką metamorfozę. Odbył się generalny remont budynku oraz hali sportowej, którą rozbudowano. Przy szkole powstał kompleks boisk wielofunkcyjnych "Orlik".
W świetlicy szkolnej prowadzone są różnorodne formy pracy z młodzieżą.
- pomoc w nauce, w odrabianiu prac domowych i nadrabianiu zaległości szkolnych
- udział w zajęciach plastycznych i tworzeniu wystaw prac wykonanych przez uczniów
- korzystanie z pracowni komputerowej
- udział w zajęciach dziennikarskich i redagowaniu gazetki szkolnej
- uczestnictwo w warsztatach i próbach teatralnych
- rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami, konsultacje z pedagogiem szkolnym i innymi nauczycielami
- udział w zajęciach integracyjnych
- przygotowanie kiermaszów ozdób, stroików i kartek świątecznych
- uczestnictwo w imprezach okolicznościowych, szkolnych
- udział w wielu konkursach
- zajęci edukacyjno - profilaktyczne
- opiekę uczniom zwolnionym z zajęć
- spędzanie czasu wolnego przed i po lekcjach: czytanie książek czasopism, rozwiązywanie psychotestów, łamigłówek, korzystanie z dydaktycznych gier planszowych, słuchanie audycji radiowych, oglądanie programów telewizyjnych i filmów edukacyjnych, odpoczynek przy muzyce
- korzystanie z różnych pomocy dydaktycznych, naukowych
|